W ub.r. firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland osiągnęła wzrost przychodów o 5,9 proc. do 56,55 mln zł, a jej wynik netto poprawił się z 1,4 mln zł straty do 2,28 mln zł zysku. Już 13 proc. wpływów zapewniły nośniki cyfrowe, firma zamierza dalej w nie inwestować.

Przychody sprzedażowe Clear Channel Poland zwiększyły się w ub.r. bardziej niż całkowita wartość rynku marketingu out-of-home, który według szacunków Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej urósł o 4,9 proc. do 546,6 mln zł. Firma zdecydowanie najwięcej zarabia na dwóch typach swoich nośników reklamowych: billboardach i meblach miejskich. Przy czym w skali roku udział tych pierwszych w łącznych wpływach spółki zmalał z 42 do 39 proc., a tych drugich - z 35 do 33 proc. Za to udział nośników cyfrowych (określanych jako DOOH, czyli digital out-of-home) zwiększył się z 8 do 13 proc. Ofertę sprzedażową Clear Channel Poland uzupełniają nośniki tranzytowe (ich udział w przychodach zwiększył się z 11 do 12 proc.) i pozostałe (spadek z 4 do 3 proc.). W sprawozdaniu z działalności firma wyliczyła, że w ub.r. zwiększyła liczbę nośników cyfrowych w centrach handlowych (m.in. uruchomiła swoją pierwszą zasięgową ofertę DOOH w centrum miasta) oraz w pojazdach komunikacji miejskiej.

Clear Channel Poland sprzedaje swoją ofertę przez trzy główne zespoły: agencyjny, regionalny i obsługujący klientów bezpośrednich. Dominujące są dwa pierwsze, udział sprzedaży agencyjnej w przychodach firmy wynosił w ub.r. 45 proc., a regionalnej - 43 proc., wobec odpowiednio 48 i 43 proc. rok wcześniej. Na sprzedaż bezpośrednią w 2017 roku przypadło 7 proc. wpływów, a w ub.r. - 10 proc. - W naszym przekonaniu świadczy to o konkurencyjności oferty spółki i skuteczności dotarcia do reklamodawców ze zindywidualizowaną ofertą, odpowiadającą regionalnym i lokalnym potrzebom - skomentowano w sprawozdaniu z działalności firmy. Dodano, że na jej nośnikach reklamują się przede wszystkim firmy telekomunikacyjne, sieci centra handlowe, producenci żywności, napojów i kosmetyków, podmioty z branży finansowej oraz sektora mediów i rozrywki.

Więcej na stronie: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/clear-channel-poland-wyniki-finansowe-2018-rok-o-6-proc-wyzsze-wplywy-i-2-3-mln-zl-zysku-netto-juz-13-proc-z-nosnikow-cyfrowych

Źródło: WirtualneMedia.pl

Zapisz się do Newslettera

Partnerzy