Wywiadu podczas Retail Technology Days - Warszawa 2012 dla portalu DigitalSignageNEWS.pl udzielł Pan Damian Rezner - przedstawiciel firmy Screen Network.


DSN: Czy może mi Pan opowiedzieć kilka słów o totemie, który prezentują Panstwo na dzisiejszej konferencji?

Damian Rezner: Instalacja Screen Network to nowoczesne rozwiązanie, które wykrywa, że przed monitorem znajduje się osoba. Określa jej płeć i wiek. Wykrywa również że przed monitorem stoją 2 osoby.Ta piękna aktorka to Agata Załęcka, która występuje w Kabarecie Moralnego Niepokoju. Do projektu zostało nakręcone ok. 60 krótkich filmików, w których pani Agata kieruje komunikaty zarówno do mężczyzn jak i do kobiet, do młodszych kobiet, młodszych mężczyzn oraz do dwuosobowych grup w różnych konfiguracjach. Do systemu podpięta jest kamerka, która jest połączona z systemem Intela – AIM, która skanuje aktualne audytorium które znajduje się przed standem. W momencie wykrycia osób przed standem weryfikowana jest w tle ich płeć oraz wiek. AIM potrafi rozpoznać 4 przedziały wiekowe: 0-16, 16-34, 34-65 i powyżej 65 oraz płeć . W zależności od tego kto stoi przed standem odpalany jest aktualny film. Pani Agata nawoła jednym z komunikatów, zachęcającym, by stanąć w wyznaczonym miejscu i zapoznać się z promocją. Są 3 fazy - w których stand zachęca do interakcji i prosi o stanięcie w wyznaczonym miejscu, a na koniec jest informacja o promocji, wykonywane jest zdjęcie które jest również pokazane, a w tle robiony jest film. Jest to naszym zdaniem krok do świata przyszłości. Była taka scena w „Raporcie Mniejszości”, gdzie Tom Cruise przechodził przez centrum handlowe, a witryny nawoływały go po nazwisku zachęcając go do wzięcia udziału w promocji, wyjazdu na wczasy, zakupu jakiegoś produktu i to jest podobne rozwiązanie. Powoli staje się możliwy świat, w którym to reklamy będą nawoływać nas, a nie my będziemy wyszukiwać reklamy.

DSN: Jakie są reakcje osób, które pierwszy raz spotykają się z takim rozwiązaniem?

DR: To jest tylko przykład. Właściwy stand stoi teraz w Złotych Tarasach, bo odwiedza wszystkie największe miasta i galerie w Polsce. W oryginalnej wersji jest to bardzo duży 72-calowy ekran, więc Pani Agata jest w realnych rozmiarach. Jakie są reakcje? To bardzo intryguje. Ludzie są zaskoczeni, że ktoś się do nich zwraca bezpośrednio. Bardzo duże zainteresowanie i bardzo pozytywny odbiór. Interakcja jest aktualnie w reklamie najważniejsza i do tego wszyscy dążą - żeby zaintrygować odbiorcę. Odbiorca jest w tej chwili bardzo uodporniony na wszelkie statyczne komunikaty – czy to wyświetlane czy wydrukowane. Trzeba iść krok dalej i zacząć już bezpośrednią interakcję.

DSN: Dziękuję bardzo za rozmowę.

Zapisz się do Newslettera

Partnerzy