Bezpieczne góry z Digital Signage - M4B

2012-01-19

Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe sięgnęło po najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne w celu zapewnienia bezpieczeństwa na szlakach polskich gór. Na potrzeby TOPR oraz GOPR firma M4B S.A. wdrożyła w 50 miejscach od Bieszczad po Sudety systemy Digital Signage. Sięgnięcie po takie rozwiązania wynikło z potrzeby dostarczenia aktualnych informacji na temat warunków pogodowych oraz zagrożeń na szlakach górskich.

Oprócz tego, podstawowymi wymaganiami była możliwość prostego administrowania taką siecią nośników, możliwość dostosowania kontentu do lokalizacji nośnika oraz możliwość natychmiastowego dokonywania zmian.

Aktywny wypoczynek jest bardzo popularną formą spędzania wolnego czasu. Góry dostarczają wielu możliwości aktywnego spędzania czasu zarówno w okresie letnim jak i zimowym. Coraz więcej osób wybiera właśnie tą formę wypoczynku, co przekłada się na wzmożony ruch na szlakach górskich. A wraz ze wzrostem liczby turystów w górach, wzrasta liczba wypadków, czasami także tych śmiertelnych.

Realizacją wdrożenia Digital Signage dla TOPR i GOPR zajęła się firma M4B S.A. (obecnie wdrażająca systemy DS dla Stadionu Narodowego w Warszawie). Do zadań M4B należało dostarczenie nośników, oprogramowania, i stworzenie kontentu. Natomiast bezprzewodową dystrybucją informacji zapewnił Polkomtel S.A, operator sieci Plus.

W wyniku przeprowadzonego wdrożenia w ponad 50 lokalizacjach umieszczono monitory informujące o stanie pogody dla danego obszaru. Zimą również informujące o zagrożeniach lawinowych i pokrywie śnieżnej. Dane na temat pogody dostarczane są przez renomowane serwisy meteorologiczne natomiast stan zagrożenia lawinowego ustalany jest oraz komunikowany przez Tatrzańskie oraz Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe.
Monitory zostały umieszczone we wszystkich najważniejszych punktach odwiedzanych przez turystów od Bieszczad aż po Sudety. Nośniki można spotkać między innymi w Zakopanem, w Kuźnicach na dolnej stacji kolejki PKL, na Kasprowym Wierchu, w schroniskach na Hali Kondratowej, nad Morskim Okiem, w Dolinie Białki, w Dolinie Pięciu Stawów, na Hali Ornak, na Hali Gąsienicowej, w sumie w 14 miejscach Tatr, ale także w Ustrzykach Dolnych, w Szklarskiej Porębie, w Karpaczu oraz w wielu innych miejscach odwiedzanych przez turystów pieszych i narciarzy.

Do zarządzania wyświetlanymi informacjami zostało użyte oprogramowanie WAVE, stworzone przez warszawską firmę M4B S.A. System ten daje możliwość administrowania całą siecią nośników z jednego miejsca. Zarządzany z poziomu przeglądarki, daje możliwość dywersyfikacji kontentu na ogromnej liczbie nośników.

Źródło: M4B S.A.

Tagi: case study, M4B, turystyka,

Oceń artykuł


   

Brak głosów

Waszym zdaniem
   2016-07-24 10:44:36

Venezuelan &qodr;uictatot" Hugo Chavez. I know he has been purchasing soviet weapons, though I'm not sure what his navy consists of. Venezuela isn't too far for a diesel sub, in my opinion.   więcej

   2016-07-24 10:44:36

Venezuelan &qodr;uictatot" Hugo Chavez. I know he has been purchasing soviet weapons, though I'm not sure what his navy consists of. Venezuela isn't too far for a diesel sub, in my opinion.   więcej

 
Treść: *
 
Podpis: *
 
 
 
 
 
Copyright © P.H.P. MARENGO 2013. Wszelkie prawa zastrzeżone.