Ile w Polsce jest nośników Digital Signage?

2018-02-19

Z inicjatywy stowarzyszenia PDSA (Polish Digital Signage Association) trwają prace nad „skatalogowaniem” polskiego rynku DS. Na początek wzięto pod lupę sektor Retail.

„Raport DS to pierwsza próba odpowiedzenia sobie na pytanie, w którym miejscu jesteśmy. Chcemy, aby ten raport nie tylko był poszerzany na kolejne branże, lokalizacje, ale też, aby był cyklicznie uaktualniany i pokazywał stan rozwoju polskiego rynku Digital Signage. Również przy okazji tego raportu chcemy pokazać i nagrodzić tych inwestorów, często pionierów polskiego rynku DS., którzy od lat z sukcesami wdrażają systemy DS. do swojej strategii komunikacji z klientami. Warto o tym mówić, pokazywać udane case study, zachęcać innych do stosowania nowoczesnych i atrakcyjnych form przekazu.” - mówi Mariusz Orzechowski, prezes PDSA.

Metodologia:
Sektor Retail w Polsce to w dużej mierze galerie handlowe, dlatego badania rozpoczęto właśnie w galeriach. Wytypowanych zostało 6 dużych ośrodków miejskich: Warszawa, Trójmiasto, Śląsk, Wrocław, Poznań i Kraków. W sumie badanie obejmuje 22 dużych galerii i ponad 4000 sklepów i punktów usługowych. Wyniki z tych badan zostaną aproksymowane na cala Polskę, bądź to przez fizyczną weryfikację z właścicielami poszczególnych marek, czy też wg metod statycznych. Osobno traktowane są przestrzenie wspólne galerii, osobno poszczególne sklepy.

Ankieterzy zwracali uwagę m.in. na następujące kryteria oceny:
- rodzaj zastosowanego nośnika (LCD, ściany wielomonitorowe, totemy, ściany LED, projektory)
- wielkość nośnika
- ilość nośników
- miejsce instalacji – wyselekcjonowane strefy w sklepach (wystawa, strefa kasowa itp.)
- jakość instalacji (estetykę montażu oraz wkomponowania nośników w przestrzeń handlową)
- wyświetlany kontent
- target odbiorcy

Termin pojawienia się raportu:
Kompletny raport ukaże się pod koniec maja. Jego premiera odbędzie się na konferencji Digital Signage Trends, 13 września w Warszawie (www.digitalsignagetrends.pl)

Współpraca:
Pomimo, iż etap kolekcjonowania danych jest już na finiszu, autorzy raportu i PDSA zachęcają do współpracy:
- właścicieli nośników DS. do dodawania swoich lokalizacji do raportu, pomocy w weryfikacji danych i uzupełniania ich kolejnymi informacjami;
- integratorów, którzy wykonywali instalacje, najciekawsze z nich mogą zostać opublikowane w raporcie;

Zasiąg raportu:
Report obejmie swoim zasięgiem nie tylko sektor Retail, ale inne sektory jak np. Banki, Telecomy, dworce, lotniska, urzędy, muzea, kina, restauracje, rynek DOOH itd.

Autorzy chcą uwzględnić w tym pierwszym raporcie jak najwięcej ciekawych informacji branżowych, postarać się nie pominąć również tych czasami małych, ale bardzo ciekawych, nowatorskich instalacji.

Głównym celem raportu jest ukazanie obecnego stanu rozwoju branży Digital Signage w Polsce, przedstawienie przykładów ciekawych wdrożeń, zastosowanego kontentu, rozwiązań interaktywnych, opinii ekspertów, wskazanie projektów godnych naśladowania oraz stymulacja dalszego rozwoju branży.

Raport jest produktem komercyjnym, prowadzonym przez Agencje Marengo (m.in właściciela portalu digitalsignagenews.pl oraz organizatora konferencji DST), ze wsparciem PDSA.

Raport to unikalny materiał, mocno targetowany, który ma trafić do osób zainteresowanych tematyka Digital Signage, z różnych sektorów biznesu.

Raport już jest i będzie wspierany przez media branżowe.

Planowany nakład:
- elektronicznie – bez limitu
- druk 500 sztuk.

Reklama w raporcie:
Zainteresowane firmy mogą skorzystać z reklamy w Raporcie.
Ilość miejsc reklamowych jest ograniczona.
Kontakt w sprawie raportu: raportDS@marengo.pl

Źródło: Marengo

Oceń artykuł


   

Brak głosów

Waszym zdaniem
 
Treść: *
 
Podpis: *
 
 
 
 
 
Copyright © P.H.P. MARENGO 2013. Wszelkie prawa zastrzeżone.