Spar testuje Digital Signage

2017-02-06

Spar, obok klasycznych narzędzi wsparcia sprzedaży, testuje także nowoczesne rozwiązania, takie jak systemy Digital Signage. Ponadto, analizujemy efektywność działań online, czy rozwijamy działania z zakresu marketingu treści, który jeszcze w inny sposób oddziałują na klientów i ich decyzje zakupowe – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Michał Zych, Dyrektor Marketingu Spar.

Nasza sieć korzysta z szerokiego zakresu narzędzi wsparcia sprzedaży, zaczynając od standardowej komunikacji promocji do klienta w postaci gazetek i ich kolportażu, plakatów w sklepach, przez komunikację ATL, czyli w telewizji, radiostacjach czy na billboardach, jak również w samym punkcie sprzedaży, za pomocą materiałów POS, komunikatów w radio SPAR w sklepie czy dodatkowych ekspozycjach w punkcie sprzedaży – wymienia Michał Zych.

Zaznacza, iż dostawcy sieci Spar chętnie korzystają z pełnego wachlarza narzędzi, które stosuje jako sieć, aby uzyskać większą sprzedaż czy zbudować produkt w świadomości klienta. - Cenią sobie także różnorodność dostępnych form dotarcia, które mogą dobierać w zależności od określonych celów, np. komunikując nowości w swojej ofercie w naszym kwartalniku „Ze smakiem”, często w kontekście przepisów kulinarnych czy artykułów tematycznych, co ułatwia przekazanie dodatkowych treści dotyczących walorów produktu. Przygotowane opcje wykorzystania produktów w postaci kompletnych przepisów sprawiają, że potencjalny klient podąża za gotową listą zakupów i wie dokładnie do czego wykorzysta nabyte produkty. Ma poczucie oszczędności czasu i ułatwienia mu życia, a to sprzyja podejmowaniu szybkich decyzji zakupowych – mówi dyrektor Marketingu Spar.

Podkreśla, że należy mieć świadomość specyfiki każdego z narzędzi, aby móc je efektywnie wykorzystać i uniknąć trudności. - W przypadku komunikacji za pomocą materiałów POS istotne jest np. regularne monitorowanie harmonogramu promocji w każdym sklepie przez pracowników i odpowiednie oznakowanie na półce, tak aby z uruchomieniem promocji w kolejnym tygodniu, oznakowanie nie pozostało w dotychczasowych miejscach czy też sprawdzanie, czy oznakowanie nie zostało przemieszczone przez klientów – mówi dyrektor Zych.

Z punktu widzenia centrali wyzwaniem jest efektywne zarządzanie i planowanie procesu oraz odpowiednie analizy – dodaje.

Źródło: portalspożywczy.pl

Oceń artykuł


   

Brak głosów

Waszym zdaniem
 
Treść: *
 
Podpis: *
 
 
 
 
 
Copyright © P.H.P. MARENGO 2013. Wszelkie prawa zastrzeżone.