Równoległa kampania mobile i Digital OOH

2017-09-01

W świecie, w którym każdego dnia atakowani jesteśmy niezliczoną ilością informacji są one przez nas najczęściej jedynie skanowane, bez specjalnego wgłębiania się w ich treść. Powszechne jest zjawisko multiscreeningu, kiedy w trakcie oglądania telewizji równocześnie korzystamy z komputera, smartfona czy tabletu. To wszystko sprawia, że coraz trudniej reklamodawcom jest przykuć uwagę odbiorcy.

Z pomocą przychodzi technologia, a jednym z pomysłów na jej wykorzystanie jest równoległa kampania reklamowa w kanale mobile i na cyfrowych ekranach w przestrzeni miejskiej (tzw. Digital Out-of-Home). Oba kanały komunikacji wykazują wysoki wzajemny poziom oddziaływania w kontekście skutecznego dotarcia do odbiorcy.

Z jednej strony Ci, którzy zobaczyli reklamę na ekranie LED, pod wpływem skojarzenia, lepiej reagują na nawiązującą do niej kreację w przestrzeni mobilnej. Z drugiej strony przechodząc obok ekranu cyfrowego urządzenie może wysłać sygnał, który uaktywni reklamę w technologii DOOH, która ma większą szansę na pozyskanie uwagi odbiorcy. Dzięki wykorzystaniu smartfonów i kodów QR możliwe jest również wejście użytkownika w interakcje z tym co dzieje się na cyfrowym ekranie.

Dodatkowym aspektem wartym rozważenia w tego typu kampaniach jest możliwość analizy danych o zachowaniu konsumenta w kanale mobile, który znalazł się w konkretnej lokalizacji. Posiadając wiedzę o usytuowaniu ekranu i dokładnym czasie emisji reklamy, możemy przeprowadzić szczegółową analizę w jaki sposób użytkownik smartfona zareagował na nią i czy podjął kolejne akcje pod jej wpływem.

Źródło: Selectivv

Oceń artykuł


   

Brak głosów

Waszym zdaniem
 
Treść: *
 
Podpis: *
 
 
 
 
 
Copyright © P.H.P. MARENGO 2013. Wszelkie prawa zastrzeżone.