Na jakim etapie rozwoju jest polski DOOH?

2017-07-07

W zeszłorocznych badaniach rynku reklamy DOOH MyLED największy odsetek – 43% - respondentów uznał, że dynamiczniejszy rozwój tej formy komunikacji, zauważalny jest w Polsce od dwóch lat, a wg 27% od czterech. I rzeczywiście - wyniki należy uznać za jak najbardziej realne.

Potwierdzają je nie tylko realizowane w Polsce kampanie i rodzaj możliwości DOOH, które wykorzystują marki, ale także dynamiczny rozwój rynku narzędzi.

Interaktywnych kampanii DOOH na naszym rynku jest jeszcze stosunkowo niewiele. Za moment przełomowy można uznać 2015 rok, kiedy dla marki Rossmann została zrealizowana pierwsza w Polsce interaktywna realizacja digital OOH, która zasięgiem objęła ponad 60 ekranów LED w skali kraju, i która opierała się na crossie online’u z offline’m w czasie rzeczywistym. Kolejną - podobną pod kątem wykorzystanych możliwości - kampanię, w tym samym roku, w październiku zrealizowała marka Merci. Rok 2016 to z kolei interaktywne odliczanie real time w kampanii T-Mobile oraz synchronizacja w czasie rzeczywistym kampanii DOOH z playlistą radiową w realizacji dla Radia Złote Przeboje. Te wybrane kampanie wyróżniają się nie tylko wykorzystaniem możliwości interaktywnych DOOH, ale także ogólnopolską skalą działań (poza kampanią T-Mobile).

O tym, że DOOH wolno, ale dobrze przyjmuje się w Polsce, poza kampaniami, świadczą narzędzia i coraz powszechniejsze zastosowanie cyfrowych nośników w różnych sferach biznesu i nie tylko. Pojawiają się nowe sieci reklamowe, coraz częściej dedykowane konkretnym, mocno sprofilowanym grupom docelowym, a także bardzo dobrze rozwija się rynek nośników oraz technologii i systemów oprogramowań, zapewniających realizację niemalże każdej koncepcji kreatywnej - jeśli nie na większej liczbie nośników, to na ekranie dedykowanym. Stanowi to kolejny optymistyczny symptom dla rozwoju rynku DOOH.

Więcej na stronie: http://nowymarketing.pl/a/14602,na-jakim-etapie-rozwoju-jest-polski-dooh

Źródło: NowyMarketing

Oceń artykuł


   

Brak głosów

Waszym zdaniem
 
Treść: *
 
Podpis: *
 
 
 
 
 
Copyright © P.H.P. MARENGO 2013. Wszelkie prawa zastrzeżone.