Digital Signage - nowa era przekazu

2017-06-13

Digital Signage (DS), czyli cyfrowe nośniki obrazu, to obecnie bardzo popularny temat. Nic w tym dziwnego – w dobie topniejących marż i coraz rzadszych premier innowacyjnych produktów, każda pojawiająca się nowinka wzbudza zainteresowanie całej branży IT, podkreśla Iwona Prozorowicz, Key Account Manager, Digital Signage & Hospitality Displays, ACTION S.A. Ale nie tylko IT, bowiem Digital Signage to rozwiązanie mające zastosowanie w niemal każdym sektorze, w którym ważne jest dotarcie z informacją do odbiorcy.

Dlatego firmy z branż hotelarskiej, handlowej, bankowej, transportowej i wielu innych również z uwagą śledzą ten rynek i panujące na nim trendy. Bo Digital Signage to nie chwilowa moda, a prawdziwa rewolucja w obszarze komunikacji z klientem, zapewniająca zupełnie nowe możliwości kreowania przekazu.

Większość osób kojarzy Digital Signage jako wielkoformatowe wyświetlacze czy sieci elektronicznych tablic informacyjnych. Tymczasem kompletne rozwiązanie DS to o wiele więcej niż same ekrany. Kluczową rolę w tych systemach pełni oprogramowanie. To ono umożliwia m.in. zarządzanie wyświetlaną treścią, ustawianie harmonogramów i projektowanie list odtwarzania. Digital Signage to także gromadzenie i analiza danych. Aby więc w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje DS, warto również zastosować takie elementy, jak sensory, beacony i urządzenia mobilne, które stanowią dopełnienie nośników obrazu. To właśnie dzięki nim otrzymujemy możliwość modyfikowania przekazu w czasie rzeczywistym, dostosowywania go np. do obecnie panujących warunków pogodowych, czy nawiązania interakcji z odbiorcą. Niestety, kompleksowe rozwiązania tego typu w naszym kraju przyjmują się nieco wolniej niż na Zachodzie. Dlatego też w Action przygotowaliśmy naszą ofertę tak, aby klient mógł zacząć od profesjonalnego wyświetlacza i z czasem rozbudować system na przykład o czujniki modyfikujące treść przekazu w zależności od odbiorcy, lub też uzupełnić instalację Digital Signage o szczegółową analitykę danych.

Resellerzy i integratorzy powinni silnie zaangażować się w sprzedaż rozwiązań Digital Signage, bowiem rynek ten bardzo dynamicznie rośnie, dzięki czemu pozwala osiągnąć satysfakcjonujące marże. Szacuje się, że obecnie wartość rynku DS w Polsce kształtuje się na poziomie ok. 280 mln zł. W perspektywie ma rosnąć ok. 7-8 proc. rocznie. Resellerzy chcący zaistnieć na tym rynku nie powinni więc ograniczać się jedynie do sprzedaży samych monitorów. Klienci końcowi szukają z reguły kompleksowych rozwiązań, zatem reseller lub integrator może zwiększyć swoje zyski, sprzedając też inne elementy systemu lub oferując wszystkie dodatkowe usługi, takie jak instalacja, serwis i obsługa. W Polsce wiele obszarów z tego zakresu jest jeszcze niezagospodarowanych, zatem pole do popisu jest naprawdę spore.

Więcej informacji na stronie: https://resellernews.pl/digital-signage-nowa-era-przekazu/

Źródło: Reseller News

Oceń artykuł


   
Oceny:
+ 1
Waszym zdaniem
 
Treść: *
 
Podpis: *
 
 
 
 
 
Copyright © P.H.P. MARENGO 2013. Wszelkie prawa zastrzeżone.